I made this widget at MyFlashFetish.com.

Pengikut

Rabu, 16 Januari 2013

Alkisah....

Alkisah, maka bermulalah satu kisah....adapun semua bapak2 menteri, para biduanda ADUN dan DUN beserta para wakil2 rakyat diceritakan bertebaran ke seluruh pelusuk negeri, jalan-jalan ke stiap ceruk ranatau untuk bertemu rakyat jagaan mereka.

Maka takjublah para menteri dan wakil2 rakyat melihatkan keadaan kampung tersebut. Bertambah hairan mereka melihat lopak2 dan lubang yang memenuhi jalan raya sepanjang perjalanan mereka.  Yelah..(hehehehe) sudah 25 purnama kampung wakilan mereka itu ditinggalkan tanpa khabar berita.  Sehingga kini barulah mereka berjaya  menjejakkan kaki mereka ke kampung wakilan mereka.

Maka rakyat jelata pun juga merasa hairan dan takjub.  Melihatkan perilaku wakilan mereka...bertanya khabar dan membantu mereka.  Rumah yang roboh didirikan semula.  Jalan yang rosak dibaikpulih. Beras petas diagihkan sama. Gula sakai diberi percuma. Hairan betul mereka.

Sepanjang 25 purnama nan lalu semua rakyat merindui mereka.  Sudah diselidik, sudah dilakukan siasatan maka tidak juga ditemui arakian mereka. Lalu musykillah para rakyat jelata, apa gerangan agaknya mereka ke sini....Terdengarlah di sini  sana, gerangan apakah yang membawa mereka ke sini...Hehehehehe...PRU 13 bakal menjelma....itulah punca, itulah penyebabnya....

Huh!Hipokrit betul....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


klik...